tisdag 7 december 2010

Jul i hallen


Hejsan bloggvänner!
I helgen gick jag lös i hallen med mina julattiraljer,


granen i mjölkspannet, de gamla slitna barnskidorna som jag hittade på vinden i kornboden 


levande ljus i granen (som jag aldrig kommer att våga tända)... 


och mina tovade alster: strutarna med granris och snöbollarna...


mammas over-knee strumpor fick också plats...


...har aldrig varit såhär tidigt ute med gran något år, eller något "julstilleben" överhuvudtaget, men roligt hade jag! Hoppas hundarna låter bli installationen nu, de är nämligen märkligt intresserade av mitt ullhantverk, måste vara mums för små hundnosar!

Hoppas veckan börjat väl för er!

xxxEijaxxx

12 kommentarer:

  1. HÅller helt och hållet med dina hundar. De där ullhantverken såg riktigt intressanta ut. Skulle kunna tänka mig ett par bollar, har tänkt prova på det där med tovning, men det har liksom aldrig blivit av.
    Fint arrangerade bilder, I like them all.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Kikade in på ditt förra inlägg och missade detta vackra. Så underbar julstämning du fått till. Mmmmmm, snacka om själ!
    Ha det gott!
    Mia

    SvaraRadera
  3. Gammalt,vackert och helt underbart...:) Ha en riktigt myyyysig dag nu...KRAAAM/Annelie

    SvaraRadera
  4. Alltså, ditt hem är makalöst läckert och vackert! Jag kan nästan påstå - bloggvärldens hetaste just nu! Jag antar att du fått förfrågningar om reportage, om inte, så kommer det hagla in närmaste halvåret, Lantliv och Hem & Antik skulle ditt hem vara som gjort för, gud va fint du har! Mari.

    SvaraRadera
  5. Hej! Så bloggaktiv du varit på sistone!:) Såå fint du har gjort i din fina gamla hall! Jättemysigt och lagom juligt! Gillar din nya header oxå! Ha en bra dag! Idag är det kallt och vackert igen! :)

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vad juligt och fint du har gjort! Du är så härligt kreativ :)Ert hem är verkligen superfint med en härlig gammelkänsla. Jag ser att du har bytt header också, julkänsla även där! Så fint! Jag blev så nyfiken var det där hemmet jag visade varit med i för tidningar, jag har bara lantliv nu och där har jag inte sett det. Skulle gääärna ha någon tidning med det hemmet :)

    Ha en toppenbra vecka!

    Kram

    Jenny

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar hall, så julmysig och hemtrevlig! Du har fattat galoppen, lite nytt och lite gammalt, lite vitt och lite färg. Love it!
    Skorpan

    SvaraRadera
  8. Såååå fint Du gör det, gillar verkligen färgerna! Kolla in min utlottning, kanske nått för dig? ;)

    Puss o kram i massa fina du!

    SvaraRadera
  9. Får lite Carl Larsson-julkänsla av dina fina bilder, - verkligen en behaglig färgskala ni har där i hallen. Och de små skidorna som du hittat är ju en riktig skatt!
    Må gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Hej
    Så underbart du har gjort det i hallen..
    Älskar allt....
    Ljuvligt!
    Hoppas du har haft en skön dag!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  11. ÅÅÅHHHHH! Så underbart fint. Jag älskar alla de där färgerna. Juligt men ändå inte. har funderat på ett par gamla skidor också, men jag har inte hittat några och så tillslut har det fallit bort från "att-leta-efter-listan". och granen i mjölkkannan! Jag hade tänkt ha en hink, men detta var ju tusen gånger finare.

    Fantastiskt!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  12. Hej! Vad fint du gör det. De gamla skidorna är verkligen läckra. Ha det bra! Ing-Mari

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...