fredag 21 januari 2011

Favoritbloggar del II

Vi fortsätter inläggsserien om mina favoritbloggar med tre ladies som verkligen faller mig i smak:


Mari på Nordingården, en kvinna som besitter en stor inredningspassion med själ och hjärta. Se bara på hennes dukning med älghornet, tallkvistarna och trätallrikarna. Så välkomponerat och som taget ur Lantliv. Mari är inte rädd för mustiga toner och utstickande färger i sin inredning, det oväntade i hennes bilder tilltalar många...och kärleken till djur har vi också gemensamt!


Lisbeth eller Designe  bor i samma stad som jag, vid vår vackra älv sitter hon och bloggar och visar sina allmogevackra bilder och stilleben från sitt hus och omgivningarna. Hon har bloggat länge nu och är bland de första jag började läsa i bloggarnas ungdom...jätteduktig fotograf som inte heller är rädd för färg!


Sist men inte minst har vi Wictoria som bloggar från landets vackraste hus. Helt makalös inredning med originaltapeter, dörrar, fönster, takmålningar, kakelugnar ja helt orört och oförstört verkar det vara. Vilken kulturskatt som gör mig full av vördnad inför 1800-talets svulstiga blandstilar. Man bara gapar inför allt det storslagna....se själv på bloggen The Secret Garden! Jo, det finns en bedårande trädgård också utanför träslottet...

Fortsättning följer...

xxxEijaxxx


10 kommentarer:

  1. Underbara bloggar, jag följer alla 3!!!
    Jag har en liten utlottning, välkommen att vara med;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Bara så underbara bloggar.Ska kika in mera....Önskar dej en mysig fredag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Man tackar!:) Du och Nordingården är de bloggar jag först tittar in på under dagen! Gillar verkligen ert fina stora hus och att följa renoveringen! Så härligt att få ta del av djurlivet som "vi i stan", dock inte så långt bort, inte har! Nu måste jag titta in på blogg nr 3! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Nej men tusen tack för den fantastisk fina presentationen, så glad och smickrad jag blir!!! Jag tänkte, va, är det mej hon skriver så vackert om!

    Tack för valet av fin bild och länkning! Du vet ju att du är en av mina favoriter också, livet på landet, du sticker ut på ett sånt personligt men ändå smakfullt sätt och så alla dessa djur som sagt...

    Designe är ju en nära bloggvän till mej, jag älskar hennes stil och blogg också, hemtrevlig och smakfull och så Wictoria, ja hon har ett helt otroligt vackert hus, trädgård och såna guliga labbar och kanin:)

    Tack snälla du för fina ord om min blogg! Mari.

    SvaraRadera
  5. Nordingården och Designe har jag följt redan länge- de drar sitt eget race, helt klart! Härliga bloggar! den där tredje ska jag bekanta mig med nu... Tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Ja, Mari har jag följt och hon har en så underbar känsla.
    Men, de andra två är ganska nya för mig. Ska bli spännande att kika in där. Tack snälla du för tipsen. Det där huset ser helt fantastiskt ut nämligen - såååååå, nu måste jag rusa dit helt enkelt.
    Ha en riktigt bra helg!

    SvaraRadera
  7. Underbara bloggar jag kikar in till två av dem dagligen!!!!!!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  8. Härliga hus!
    Jag njuter av synen.
    Tänk om vi kunde göra om det, nåt liknande.
    Valter Isander
    Rönninge

    SvaraRadera
  9. Ja, Secret Garden är en helt fantastisk blogg. Kikar in där varje dag. De andra två är nya för mig. Får kika in där också.
    Ha en skön söndag.
    Kram Marita i Björkhagen

    SvaraRadera
  10. Tack för tipsen! The secret garden ska jag kolla in genast!Hoppas du får en skön hrgl!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...