onsdag 5 januari 2011

Pippi-tröjan


Nu är den äntligen färdig, Pippi-tröjan! Som är påbörjad av mig...


...och avslutad av lilla mamma. Hade det inte varit för henne hade tösen växt ur det halvfärdiga projektet innan det varit klart!


Det kommer att dröja innan jag ger mig i kast med något liknande projekt, jag håller mig till fårskinnen...


Här testar Eva ett av gårdens egna mattskinn!

Glöm inte delta i utlottningen av två stycken kotavlor som pågår till den 15:e januari. Länk till tävlingen hittar ni i högerspalten längst upp!

xxxEijaxxx

13 kommentarer:

  1. Vilken söt tös du har,Bara så sockersöt.Vad skoj att tröjan blev så himla fin.Ja mammor är bra att ha till mycket.Önskar dej en mysig afton,Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. jag känner till det där med att lilla mamma får avsluta påbörjade projekt - just nu har jag ett par nystickade vantar som skall sys i hop (väntar tills mamma kommer ) trevlig blogg

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt vad du är duktig, hur många strängar har du på din lyra egentligen, vilken fin pippitröja! Du och din mamma är så duktiga, vilka söta bilder på både dotter och vovve!
    Och pojkrummet kommer bli så fint, vilket häftigt hus ni har!!Mari.

    SvaraRadera
  4. Jättefin tröja! En riktig klassiker! Söt tjej oxå!:) Guu så impad jag blir av inlägget nedan ang. pappspänning, häftigt! Nåt sånt har jag aldrig gjort och aldrig sett på nära håll heller. Kul att få se! Det blir ju jättefint och praktiskt med den upphöjda sängen! Ska bli kul att få se mer från rummet! Ha en trevlig korthelg!:)

    SvaraRadera
  5. Åhh, vilken devaju jag fick, ..... hade en sån "Pippi-tröja" när jag var liten, jag älskade den. Det ser din söta tösunge ut att göra åxå :). Beundrar både dig och din mamma som kan sticka så fint.

    Höll på att tappa hakan när jag läste förra inlägget om de pappspända taket som ni håller på med. Ni är helt otroligt duktiga som ger er på nåt sånt själva. Vi har åxå haft spänntak i vårat hus, fast i väldigt dåligt skick. När vi försökte få tag på nån som kunde sätta upp ett nytt så upptäckte vi att det knappt fanns nån som kunde det längre. Till slut hittade vi en i alla fall men det skulle bli alldelses för dyrt (vilket man förstår nu i efterhand). Så vi rev ner det och fram kom helt underbara breda tiljer som suttit i ett jättegammalt hus från ett torp som låg på samma plats dom byggde vårat hus 1941. Vi har hittat både dörrar och fönster från det huset, och dom är vi såå tacksamma för.

    Önskar dig och din familj en trevlig trettonhelg. Kraaaaam Cin

    SvaraRadera
  6. Åh är så sugen på att börja sticka igen men är rädd att axlarna inte håller för det, men en himla fin tröja på en härlig tjej, tur att din mamma kunde hjälpa dig att slutförda den ;o)
    Ha en finfin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är. Försökte mig för en tid sedan ge mig på en stickbeskrivning men den var som rena grekiskan för mig.

    Kram från Betty !

    SvaraRadera
  8. Jag känner igen det där, har hänt att jag börjat brodera. Och vem syr klart, jo mamma, eller svärmor. Hon är så fin i sin nya tröja, det var tur din mamma ryckte in. Underbara foton!
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Tröjan är underbar, vilket hantverk! Tur du har din lilla mamma, hihi! Jag spanar lite efter en sån tröja i vuxenstorlek. Vore härligt att få bejaka Pippi inom sig! (När jag var liten VAR jag Pippi under många år!)
    Ha det gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Så fin hon är som är i tröjan;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Lyckliga tjej! En sån önskade jag mig när jag var liten...

    SvaraRadera
  12. Åhh vad duktig du är så fin tröja!!!!
    Och så go din lilla dotter är!!!!
    Hon brås säkert på sin mamma!
    Önskar dej en superfin helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  13. hej vilket sött sockergryn du har o hon blev ännu sötare i pippi tröjan o klart vill lilla flatten vara med också. Det är tur i bland att man har en mamma som kan sticka men du gjorde det bra. Ha en skön helg.
    Kram Beijan

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...