måndag 1 augusti 2011

Våra gräsklippare


Dags nu för en liten "fåruppdatering". 

Ja, nu växer det så det knakar precis överallt, speciellt där vi rensade buskage och sly på våren, bakom huset. Mycket mer än vi mäktar med! Där har vi nu släppt fåren istället för att göra nyttigt röjarbete...


Växtligheten är så hög att flocken nästan försvinner där...


Mätta i magen, dags för en eftermiddagslur ser det ut som...

Det är härligt att ha fåren så nära huset, nu kan jag följa deras göromål från fönstren på husets baksida. BÄÄÄÄÄ!

Tack snälla ni för era kommentarer och sköna idéer gällande retrovagnen i förra inlägget, ni får mig så glad! Är jättesugen att dra någonstans med vagnen såhär under min sista semestervecka men hur cool den än är så är den inte besiktad, tyvärr. Men jag ska jobba på det, helt klart!

Gårdagens tupplur tålde vagnen alla gånger!

xxxEijaxxx


6 kommentarer:

  1. Mycket sötare och låter trevligare än gräsklippare som går på bensin, måste vara helmysigt med får inpå knuten.Christina

    SvaraRadera
  2. Sådana gräsklippare skulle behövas på vårt torp, gräset är sååå långt... Fina sötisar du har där!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  3. Åhh så charmigt, samtidigt som det är miljövänligt och praktiskt;) Kram J

    SvaraRadera
  4. Jag skulle nog mera kalla våra får slåttermaskiner ;)

    SvaraRadera
  5. Jag skulle också verkligen behöva ett gäng får här i bergen runtomkring. Jag har faktiskt tänkt på det, men då måste man ha riktiga stängsel så att inte räven tar fåren. Så mysigt att kunna se fåren från fönstren.
    Ha en fin dag
    Kram Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  6. Hej min Vän!
    Så läcker husvagn i ditt förra inlägg!
    Så häftigt att äga en sådan och få inreda efter tycke och smak!"
    Fåren är så bra att ha gå omkring att beta av växtloigheten med, så mysigt att ha dom så nära!
    Önskar dej en fin dag!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...