tisdag 6 december 2011

My potting shed




Under vinterhalvåret förvandlas mitt växthus till en oas där jag kan gömma mig undan inte bara regn och blåst, utan också få en lugn och skön stund undan alla måsten. Där finns massor av lerkrukor, udda fat och porslin, samt en väldans massa i ladugården upphittat bråte som inte fyller någon speciell funktion men som är skönt för ögat. Växthuset ger också maximalt med ljus, så det blir rena ljusterapin att vistas här en stund i sin ensamhet...Precis vad en kvinna behöver mellan varven!

Här gjordes en massa enkla julgrupper inför advent. Just nu pågår kransbindning till matsalen, här förvaras även mossan och kottarna som jag plockat mängder av från skogen. Visar er sedan när julen börjar närma sig på allvar för just nu har jag kuddverkstad i matsalen!

***

I det blivande badrummet är det upprivet, rörmokaren ska sätta golvbrunnar när han hinner. Inget upphetsande händer med andra ord, men desto mer tid finns till att leta badrumsporslin och fundera över materialval. Gör nog ett inlägg senare i veckan kring detta tema!

***

Vill också passa på att tacka alla besökare, välkomna alla nya följare och alla era peppande kommentarer senaste tiden...ni gör mig stark! Mailboxen är full av beställningar och frågor kring mitt lilla företag - är fortfarande överväldigad av er fantastiska respons! Vill så gärna besöka er och lämna några ord hos er ALLA, men tiden räcker inte alltid till...TACK ALLA RARINGAR!

***Eija***

16 kommentarer:

  1. Fantastisk roligt för dig och visst är det underbart att ha ett ställe där man kan förvara allt jag har min veranda och den njuter jag av...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag gillar din ute-fast-ändå-lite-inne pysselbord. Perfekt med ett regn- och blåssäkert ställe där man kan förvara sina pysselprylar och stå och fixa när du har tid och lust. Mysigt.

    Kul att det går så bra med hantverksshopen. Heja!!!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  3. Ett mysigt ställe precis vad man behöver.

    Ha de gott!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  4. Eija, Eija....alltid lika inspirerande här hos dig! Jag har ju också ett växthus, men det är ju så KALLT därute så här års...inget mysigt pysselklimat för en klen Stockholmare! Men jag kanske ska göra ett försök...
    /Sussi

    SvaraRadera
  5. Finfint hos dig igen! Vi firar självständighetsdag i dag så vi har ledigt mitt på veckan... Ha en skön tisdag!

    Kramar
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  6. Tack för dagens uppdatering av din status!:) Härligt med växthus att pyssla i! Jättekul att det går så bra med dina skapelser!
    Kram :)

    SvaraRadera
  7. Så inspirerande det är att kika in till dig! Vad spännande med badrumsbygget, är själv i det stadiet nu men jag tror inte vi startar innan jul....hihi. Ska bli spännande att följa!
    Ha det så himla fint!

    SvaraRadera
  8. Lyx att ha ett sådant krypin och vara kreativ i !! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint du viser oss ... Kram Karina

    SvaraRadera
  10. Oh jag vill också ha ett sådant där otroligt fint och stämmningsfyllt planteringsbord. Ha en fin måndagskväll.
    Sara

    SvaraRadera
  11. Hej, vilket mysigt ställe att fixa blommorna vid. Inspirerande till tusen!
    Kul också att ditt företag går bra.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej fina Eija, jag kikar in här för att titta till dig lite och se så att allt är bra...

    Jag tror att jag följt dig drygt ett år nu...kom till att tänka på det bara, det var i samband med din bilolycka...eller är det två år sedan, tiden går så fort.

    Kramar i massor/caja

    SvaraRadera
  13. En oas att rent fysiskt vara i samtidigt som man som man psykiskt har en inre oas är det optimala.
    Passa på att fylla på med energi och D-vitamin, det behövs just nu.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Mmmm...
    Visst e det härligt med växthus
    Jag får nöja mig med & låna grannens. Men skulle vilja ha ett litet lagom själv.. Vem vet en dag kanske..
    Önskar dig en härlig vecka
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  15. Hei på deg Eija! Tenkte det var på tide å gi lyd fra meg... du skjønner jeg titter jevnt og trutt innom deg, for å nyte alt det vakre du skaper, for å la meg imponere av deres pågangsmot når det gjelder restaurering av gården, og generellt for å få et lite innblikk i din verden. Idag har jeg også tatt ett lodd, i håp om å være den heldige vinneren av den fantastisk vakre julestrømpen din.... Tvi tvi.

    SvaraRadera
  16. Hej! Vilken tur att jag klickade mig hit... så läckert, vilka skinn och vilka kuddar... jag blir lyrisk.. mvh Maja

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...