fredag 3 augusti 2012

Gamla Gården


Idag tänkte jag tipsa er om en pärla till butik som jag besökte i början av sommaren (som aldrig kom). Butiken är ren ögonfröjd för alla som hyser en kärlek för gamla hus och vill vårda sina hus varsamt. Gamla Gården ligger i Sundsbruk som jag fick googla mig till, och det visade sig att det ligger ett stenkast ifrån Birsta köpcentrum i Sundsvall


Här har vi affärsinnehavaren, tjejen med den goda smaken att öppna en sådan här affär - se bara på den ursnygga kassa-apparaten med de näpna barnskorna uppepå.....

 

Beslag i gamla modeller i långa rader...

 

...och Ottossons färger, den bästa linoljefärgen som finns om ni frågar mig!

 

tapeterna från Lim och Handtryck är ju bara sååå snygga



gamla härliga spegeldörrar och fönster stod på lut överallt...

 

...och så bjöds vi på go´fika, inte alls fel i en vacker rofylld miljö där man kunde ana historiens vingslag. Rekommenderas varmt!

Nu vill jag också ha butik!

Gamla gårdens blogg hittar ni HÄR....

5 kommentarer:

  1. Tack för fikat och goa pratstunden!! Kommer gärna tillbaka! När vi åkte hemmåt igen så såg jag Nordljus-butiken igen, men vi stannade inte. Låg i Myre centrum, Njurunga, ca 2 mil söder om S-vall. Det blev några loppisstopp på hemvägen också :)!

    SvaraRadera
  2. Ser supertrevligt ut!!!
    Men vilken goding han är din lille kille:))

    Ha en bra Helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hej och tack för fint repotage om min butik:) jag önskar dej all lycka och framgång med din Blivande butik. Många varma kramar från sundsbruk/sundsvall och hoppas vi ses igen.

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker butik med härliga tapeter!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...