fredag 5 april 2013

dreadhead


Jag trivs enormt bra i mina dreads. Med dreads slipper man hålla på med håret varje dag, man snor korvarna i en knut bara om de är i vägen. Mina "bad hair days" har minskat drastiskt sen jag skaffade dreads. Alla som har självlockigt knastertorrt hår vet vad en "bad hair day" innebär med den hårtypen - ju fuktigare väderlek, desto frissigare hår...min man och jag tovade, tuperade, virkade och rollade mitt hår flera kvällar på raken (tänk vilka påhitt han får utstå he he). "Korvarna" förlängdes med gammalt löshår från mina hårdrocksdagar och smyckades med diverse träpärlor. Och nu har jag långt hårsvall igen!

Alla frisyrer måste underhållas, även dreads. Lösa hår och utväxten måste virkas in då och då. Till min hjälp har jag tagit en tjej som är duktig på dreads och bor i närheten. Hon gör hembesök också vilket är väldigt praktiskt för en som mej som har fullt upp, det tar nämligen några timmar att få till frisyren och underhållet...det finns inga dreadsbekymmer som Kristina och hennes team DREADFUL BEAUTY inte kan lösa...

Precis som man kan boka massage och friskvård under sin vistelse på  Norrfrid B&B, kan man också boka Kristina som kommer hit på plats om du är sugen på att bli en dreadhead över en dag! Kontakta mig på info@norrfrid.se om du har funderingar kring detta!

xxxEijaxxx

11 kommentarer:

  1. Så läckert!! Men inget för en snaggis som mig, står absolut inte ut med långt hår längre. Är säkert åldern ;-)
    Ha de gott. Cat

    SvaraRadera
  2. Åh så snyggt! Vilket låååångt hår :) Önskar dig en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  3. Du är så fin i dina dreads!! Och Stina är såååå duktig på att fixa till dreadsen så de blir fina. Hur jag vet det...? jo, hon är min fina fina syster :)

    SvaraRadera
  4. Ah, bad hairdays... Sen jag började med balsammetoden (enbart tvätta håret med balsam) så har jag sällan dåliga hårdagar. Och behöver dessutom inte tvätta håret lika ofta! Det bästa jag har gjort med mitt hår!!! Ha en riktigt go helg!

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt och snygga foton! Dreads är verkligen du!:-)

    SvaraRadera
  6. Åååå så fin du är Eija, du passar perfekt i dina dreads och så praktiskt och ändå enkelt. Ha en skön helg och kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  7. faaan vad jag gillar dig! you rock!

    Kärlek till dig, vackra Eija ❤

    SvaraRadera
  8. Dreads kräver personlighet - du har det! Alla kan inte ha det även om förutsättningen (håret!) finns...
    Skorpan

    SvaraRadera
  9. Du är så galet snygg i dina dreads!
    Om jag försökte mig på liknande frisyr(om hårmängden fanns)skulle jag bara se galen ut ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...